Hvis man er aktiv patient i klinikken, kan elektronisk kommunikation foregå via denne service:
Husk, at du skal altid oprette personen selvstændigt, hvis du henvender dig om dit barn eller anden pårørende. Børn kan oprettes af forældre. Hvis der er oprettet i forkert CPR-nummer, kan tiden blive slettet.
Det, der skrives, kommer til at stå i journalen under det oprettede CPR-nummer.
Det kan være nemmest at oprette via en computer.
Bestil tid hos ørelægen
Elektronisk tidsbestilling kan anvendes, når der er tale om konkrete behandlinger, hvor både ørelæge og patient er bekendt med den årsag /behandling, der bestilles tid til.
Hvis man ikke kan finde en korrekt kategori, så skal man ringe ind og tale med klinikken. Hvis der er oprettet en tid i en forkert kategori, så kan tiden slettes af klinikken. Det kan være nødvendigt, at patienten skal komme igen til supplerende undersøgelser.
Skriv til ørelægen
E-mail-konsultation kan kun anvendes, når man er aktiv patient i klinikken. Der skal være tale om enkle, konkrete forespørgsler af ikke-hastende karakter, som ikke kræver supplerende spørgsmål fra ørelægens side. En e-mail-konsultation bør kunne gennemføres ved ét kort spørgsmål fra patienten og ét kort svar fra ørelægen. Det kan også være svar på en prøve eller skanning.
Svartiden vil typisk være 2 arbejdsdage. Ved ferier og fravær vil der blive svaret, når ørelægen er tilbage. Ferie fremgår på “min læge”-app’en.
Forny recepter fra ørelægen
Ved receptfornyelse af fast medicin kan e-mail erstatte en telefonisk kontakt. Hvis ørelægen vurderer, at der er behov for at se patienten, bliver anmodningen om receptfornyelse via e-mail afvist.aktivaktiv